Loading

wait a moment

Cum (s-)a schimbat Antonel Stăvrache

sistem pos restaurant iulia kelt

Antonel Stavrache e profilul perfect al omului ce pune accent pe detalii dar și pe proptitudine. Cu un strop de atitudine și fără pic de măsură a bunului simț. Aflat deja de ceva vreme în a doua jumătate a centenarului vieții sale și fiind trăit vreme bună în comunism, omul, ajuns acum la pensie și plictisit de tot ce-l încojoară, era obișnuit ca la fiecare sfârșit de săptămână să facă controale de rutină, neoficiale, prin tot felul de instituții ale statului, cât și locații particulare, printre care restaurante, baruri, market-uri, și orice altceva. Așadar, într-un oraș mare ca întindere, însă mic din punct de vedere a cine-cunoaște-pe-cine, precum Galați, omul nostru își câștigase titlul de „cârcotitorul de serviciu”. De când tot practica distracția asta de weekend, Antonel descoperise că treaba asta îi putea aduce chiar și beneficii acolo unde se putea, astfel că, revenea oricând cu drag într-o locație unde știa că există nereguli de orice fel. Fie că era vorba despre lipsa de operativitate a chelnerilor, erori de calcul ale notei de plată, exploata orice îi putea aduce avantaje și atenții din partea casei. Până la urmă, ce nu face un patron ca să-și mulțumească clienții pentru ca aceștia să nu facă vâlvă și reclamă negativă locației? S-ar fi băgat el, fără dar și poate, și-n gestiune stocuri, dar cine l-ar fi lăsat să cotrobăie acolo?

Ai fi putut să-l numești pe Antonel cum vrei tu, de la escroc de mâna a șaptea, la durerea săptămânală în ms-dos a fiecărui comerciant, adevărul despre el fiind unul cu totul diferit. În realitate, Antonel e un om descurcăreț, capabil să observe breșe în sistem și să profite de ele atunci când ele există.

Însă, într-o bună zi…

sistem pos restaurant iulia kelt
Imagine dintr-un restaurant

Aflându-se prin centrul orașului, vede un irish pub. Deschide ușa localului, aruncă o privire înăuntru și observând că majoritatea chelnerilor sunt tineri, drept pentru care, își spune că sigur trebuie să facă ei niște greșeli pentru ca mai apoi să ceară „despăgubiri morale” din pricina tratamentului la care va fi supus, decide să intre. Se așează la masă și de îndată ce-și potrivi haina pe scaun, un chelner sosi să-i dea ziua bună și să-i ofere un meniu. La naiba, își spuse el aproape printre dinți! Se uită preț de vreo 10 minute în meniu și când văzu că nu-i niciun ospătar prin-prejurul lui, convins că va izbândi, început să câhâie nemulțumit. N-apucă să deschidă gura că în spatele lui apăru chelnerul.

Cu ce vă servesc, domnule? V-ați hotărât? I se adresă acesta pe-un ton politicos și cald.

sistem pos restaurant iulia kelt
Imagine din bucătăria unui restaurant

-Da, m-am hotărât. Vreau și eu așa: o friptură de vită în sânge, cartofi prajiți, pepene galben, toping de miere și muuult muuuult mujdei de usturoi.

-Domnule, sunteți sigur că doriți combinația asta?

-Pe asta o vreau, pe asta mi-o dai!

-E aproape imposibil să vă fiscalizăm, având în vedere că nu se află în meniu, însă, vă putem oferi o friptură de vită în sânge cu sos gorgozola. Vă asigur că e cel puțin la fel de bună.

-Hai, bine! Dar să fie repede, auzi?

-Sigur, domnule!

Nu trecu foarte mult că ospătarul veni cu friptura lui Antonel, exact așa cum o ceruse el. Mai puțin cu miere, pepene galben și mult usturoi, ce-i drept. O mâncă, apoi, la fel de îngâmfat ceru nota, însă și posibilitatea de a i se elibera factură. Zis și făcut! Totul se rezolvă cât ai zice „ce scârbă de om!”.

Deznodământul

-Spune-mi și mie un lucru, te rog!

-Sigur, domnule! Ce anume?

-Cum de ai reușit să te descurci atât de rapid? Am fost prin mai toate localurile gălățene. Nu se exista! Trebuia să facă ei ceva! Dar nu și tu!

-Domnule Stăvrache, vedeți dumneavoastră, noi vă așteptam de mult în barul nostru. Sunteți deja o legendă urbană în rândul localurilor gălățene, cu toții fiind de-a dreptul înspăimântați la gândul că ați putea să le călcați pragul. Ați adus la disperare sute de chelneri. Mulți vor să vă pună poza la intrare, însă nu și noi! Noi, când am auzit de dumneavoastră, am decis că dorim să vă tratăm ca pe o provocare, nu ca pe un motiv de stres, așadar am început să ne interesăm despre cum am putea face ca, în momentul în care chiar se întâmplă să veniți, să plecați mulțumit de la noi. Acestea fiind spuse, ne-am achiziționat un POS restaurant care ne-a ajutat să ne facem treaba mult mai eficient, reducând semnificativ timpul necesar preluării comenzii, având sistem de comunicare cu bucătăria, însă și cu ceilalalți colegi ai noștri, având, de asemenea posibilitatea de emitere a facturii direct din POS restaurant, totul cu ajutorul unui sistem de marcaj mobil, și ceea ce e, probabil, una dintre cele mai iubite funcții ale noastre (acum) ca pub, sistem de fidelizare a clienților. Poate nu înțelegeți chiar tot ce v-am spus aici și e ok, pentru că nu sunteți de specialitate, chiar dacă vă prefaceți că sunteți, însă, vedeți, domnule, dumneavoastră sunteți motivul evoluției noastre, așa că aș dori să vă strâng mâna și să vă ofer un voucher de 20 lei cadou, pentru următoarea dată când veți veni aici. Datorită dumneavoastră noi ne-am achiziționat tot acest echipament de la Expressoft Technology, care nu numai că vă ajută pe dumneavoastră, clienții, să fiți mulțumiți, însă ne eficientizează și ușurează și nouă munca. Așa că dumneavoastră sunteți un fel de… blessing in disguise, dacă vreți.

-Dressing în ce?

Nu mai conta! Pentru prima oară în instoria periplurilor sale, Antonel Stăvrache n-avea, efectiv, ce să comenteze. Înțelesese ceva, și-anume, că nu era nevoie să mai facă abuz de atitudine cu nimeni de-acum pentru a primi ceva gratis. În acest pub, echipat corespunzător, în pas cu viitorul, tot ce trebuia să facă era să se poarte frumos și să revină. Așa că strânse mâna ospătarului, se ridică și plecă. Avea să se întoarcă. De data asta, cu altă atitudine.

superblog 2018
POS restaurant

Concluzia

Un administrator de local inteligent (atât el cât și localul – pun intended) știe să-și instruiască oamenii, cât și să-și aleagă sistemele de software marcaj restaurant cu suport tehnic 24/7 de la Expressoft Technology. Dacă ești capabil să iei o decizie bună, în ceea ce privește selecția personalului, categoric ești capabil să o iei și pe a doua tot la fel de bună! E matematică simplă. Nu de alta, dar în lumea asta există o sumedenie de Antonei, descoperiți sau nu, așa că tot ce trebuie să faci pentru a stârpi populația de Antonei este să fii corect și eficient. Și să faci bine și să te pregătești pentru ei! N-or intra azi în barul tău, n-or intra mâine, însă într-o bună zi tot vor intra!

Povestea reprezintă aproape ficțiune, fiind inspirată de amănunte auzite ici-colo în irish pub-ul unde lucrez ca fotograf de weekend.

Un articol scris cu drag și spor pentru Superblog 2018, sponsor Expressoft Technology, soluția de marcaj și gestiune potrivită afacerii tale. 

Sursă foto: www.expressoft.eu

Comentează cu Facebook-ul tău:

3 thoughts on “Cum (s-)a schimbat Antonel Stăvrache

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

EnglishFrenchGermanItalianRomanianRussianSpanish