Cine-a zis că banii nu aduc fericirea n-a știut unde să-și facă cumpărăturile

Cine-a zis că banii nu aduc fericirea n-a știut unde să-și facă cumpărăturile

Motto

Doamne, dă-mi puterea să nu împing pe nimeni prin magazin, niciun copil, nicio bunică, în perioada reducerilor de anul acesta!

Care-i faza cu reducerile din noiembrie?

Bine, știu că toată lumea deja știe că de Black Friday toți cumpără tot, grămadă, uneori calculat, alteori haotic, doar pentru că tot e la reducere, așa că de ce nu? Obicei, de altfel, prost. Ceea ce se întâmplă de Black Friday în lume în 2018 nu mai e un secret pentru nimeni. Însă, poate că nu toți au idee cam cum a început Black Friday, unde și de ce se numește așa. Spre exemplu, știați că numele de Black Friday vine ințial de la ziua imediat următoare a Zilei Recunoștinței ce marca pe timpuri începutul cumpărăturilor destinate Crăciunului? Cu toate că termenul a început să aibă conotația pe care o are astăzi abia prin anul 1961, când în Philadelphia, Statele Unite ale Americii, a fost folosită pentru prima oară sintagma aceasta pentru a marca forfota de pe stradă și de pe trotuarele din fața magazinelor din acea perioada, peste vreo douăj de ani, treaba asta a început să se răspândească la scară mai largă, așa cum se întâmplă de obicei cu toate ideile mișto, magazinele adoptând conceptul și transformându-l într-un festin de reduceri.

În România, conceptul a început să prindă rădăcini abia prin 2014-2015, când, două mari lanțuri de magazine din țară au dat startul freneziei de peste ani. De-atunci, lucrurile s-au început a amesteca, s-au metamorfozat, au evoluat, așa că nu numai că toate magazinele din România, fie că vând camasi, frigidere sau telefoane mobile, au adoptat moda, însă unele dintre ele, curajoase de fel, au ales să ia conceptul inițial și să-l modifice, astfel încât acesta să servească atât lor cât și clienților.  Unul dintre aceste magazine este Answear, un conglomerat reușit de brand-uri de haine și accesorii. Melanjul lor de Black Friday se numește Black November și funcționează, după cum era și lesne de înțeles, pe toată perioada lunii noiembrie.

10 pași pentru a fi eficient de Black November

  1. Îți faci un cont pe answear.ro 
  2. Apeși sus, unde scrie Black November, pentru a vedea exact care-s produsele care intră la promoție, dar mai ales, cu cât intră la promoție. La sfârșitul articolului veți afla exact de ce, ceea ce tocmai am zis eu, e greșit. Dar până acolo mai e!
  3. Răsfoiești site-ul, ca să vezi ce alegi de-acolo, ce ți se potrivește, ce ți-ai dori. Spre exemplu, genți de damă sau poate ghete de barbati, dacă ești o tipă ușor androgină, așa, ca mine.
  4. Alegi asta, asta și cu asta, le pui în wishlist și începi să le păzești. Da, e foarte important să le păzești bine, să verifici stocul, să devii obsedat de produsele alea. Mai ales dacă nu ai luat încă salariul.
  5. Odată salariul luat, poate să înceapă măcelul! Dar nu uita ca înainte să faci asta, să-ți faci și-un calcul al banilor ca să vezi dacă îți poți permite toate acele bluze de dama pe care le-ai băgat în mirifica listă de jinduire zilnică. Așadar, ca să devii responsabil, trebuie ca mai întâi să-ți calculezi banii pe care-i dai pe facturi, banii pe care-i dai lunar pe mâncare și pe alte mofturi de genul, ca mai apoi să vezi cu ce rămâi și pentru o garderobă corespunzătoare.
  6. Cu calculul gata făcut, faci câteva compromisuri, și din douăzeci de produse băgate în wishlist, faci o selecție ca să rămâi cu vreo trei. Asta-i viața de român, noaptea vesel (de la bere), ziua trist (de la salariu).
  7. Când, dintr-o dată, îți vine o idee! Ia să mă uit, eu, mă, în dulap, să văd dacă nu care-cumva am destule haine deja și dau banii aiurea. Deși tare-s mișto și astea! Așa că fac o razie prin șifonier, constat că prioritatea nu-i să-mi iau în plus, așadar, când să apăs end mission
  8. Apăs în schimb FINALIZEAZĂ COMANDA. Nu de alta, dar dacă conceptul de Black Friday a început ca un marcaj al începutului de cumpărături crăciunești, cine sunt eu ca să mă pun în calea fericirii mele? D-apăi, n-am și eu dreptul la o bucurie, cât de mică? Chit că după văd eu ce fac!
  9. Scot hainele alea vechi din șifonier, le selectez pe cele ce încă mai arată ok și purtabil.
  10. Caut o campanie de binefacere pentru a dărui hainele alea cuiva care le-ar aprecia mai mult decât mine, pentru că, până la urmă, mai ales acum, în perioada ce anunță Crăciunul, dar din dar se face rai. Cel puțin așa spune o vorbă veche.

Așadar, la punctul 2 promiteam că am să vă lămuresc de ce e greșit ceea ce am zis, și-acum e momentul. Vedeți voi, perioada reducerilor nu înseamnă că trebuie să cumpărați orice doar pentru că e la reducere, ci mai de grabă că atunci îți poți lua acel lucru pe care ți-l dorești de multă vreme, însă nu ai avut bani suficienți ca să ți-l iei până în momentul acela. Să-ți iei un lucru nou e frumos, desigur, însă atunci când ți-l iei, gândește-te bine dacă ai musai nevoie de el, ori e doar un moft. Asta așa, ca un soi de protest împotriva consumerismului. Iar dacă decizi că într-adevăr ai neaparată nevoie de acel lucru, dă unul la schimb cuiva care nu are, exact ca-n punctul 10.

Articol scris pentru proba celor de la Answear, în cadrul competiției Superblog 2018. 

Comentează cu Facebook-ul tău:

One Reply to “Cine-a zis că banii nu aduc fericirea n-a știut unde să-și facă cumpărăturile”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *